31. srpna 2008

Kód US-AK

Zpráva o tom, že americký republikánský kandidát na prezidenta John McCain si vybral za kandidátku na úřad viceprezidentky aljašskou guvernérku Sarah Palinovou, mě v konečném důsledku přiměla k malému zamyšlení. Co já vlastně o té Aljašce vím?
Je největším státem US, významný je rybolov, má obrovské zásoby nerostného bohatství, nádhernou přírodu, Eskymáky, medvědy, losy... Hmm, ale co takhle Aljaška a Fimo?

Netrvalo dlouho a propátrala jsem se k aljašské výtvarnici Jacquii Ertischekové a jejím úžasným brožím. Autorka nijak nezastírá zdroj své inspirace a tak se v její tvorbě často objevují typicky aljašské motivy, prvky z přírody i z původní kultury. Osobitý styl spolu s nápaditou a propracovanou technikou a konečným zpracováním každého kousku na mě působí velmi harmonicky. Největší kolekci paní Eritschekové tvoří brože psů, respektive nepřeberného množství psích plemen. Kromě toho vytváří i spoustu dalších originálních šperků zobrazujících různá zvířata, postavy a květiny.

Kdybych se někdy zabývala představou, jak by asi tak mohly vypadat výrobky z polymerové hmoty nějakého umělce z Aljašky, nikdy by mě nenapadlo, že takhle krásně.

Žádné komentáře: