18. října 2008

Barvy podzimu a jak ně

Tento příspěvek už mám pro vás připravený prakticky od prvních podzimních dnů. Ale vyskytly se technické problémy (ty pozornější a věrnější z vás si pravděpodobně všimly), které souvisely s přesměrováním mého blogu na vlastní doménu ilovefimo.com. Momentálně se zdá, že už všechno bude OK. Přesto, že by se teď do titulku asi víc hodilo něco v duchu - Než opadá úplně všechno listí - myslím, že obsah ještě úplně neztratil na aktuálnosti a tak ho publikuji v původní podobě.
Spíš než poetické rozjímání nad barevnou krásou podzimu pravděpodobně víc uvítáte pár tipů, jak některé z těchto barev vykouzlit (rozuměj namíchat).

  • Nad teplou, zlatavě žlutou asi nikdo nezapochybuje. Barva číslo 16 se nabízí sama. Nahradit se dá studeným odstínem žluté č. 10 a pidikousíčkem červené č. 24 nebo 26.
  • U žluté č. 10 ale ještě zůstaneme. Zkuste přimíchat černou, cca v poměru 7:1 a máte krásnou olivovou, chcete-li, khaki zelenou.
  • Postupným přidáváním černé k základní oranžové č. 42, získáte celou škálu od rezavých odstínů až po hnědou. Doporučuji začít poměrem 10:1/2.
  • A když se vám hnědá nebude líbit, smíchejte ji v poměru 1:1 s červenou č. 24 a výsledkem bude terakota v krásném načervenalém tónu.
  • Poměrně zákeřné jsou odstíny jako tmavočervená, bordó nebo vínová. Zatím nemám přesný recept, ale nevzdávám se. Zkouším kombinovat červenou s modrou, s tmavě fialovou, s černou, s hnědou, jednou přidám kousíček žluté jindy tyrkysové... Jako poměrně dostačující výchozí mix se mi jeví kombinace červené č. 26 a modré č. 35 v poměru 2:1.
A na obrázcích vidíte, že není od věci zkombinovat tlumené barvy s výraznějšími anebo přidat nějaký zajímavý prvek (černobílá spirálka, korálek) pro oživení.

17 komentářů:

Anonymní řekl(a)...

Mícháním tmavě červené jsem strávila několik pěkných odpolední a moc to k ničemu nevedlo :-)
Jsem moc ráda, že se stránky opět plní novinkami. Nebude brzy zase nějaký kurzík? Tenkrát v Myší díře jsem to nestihla.
A ještě malá poznámka: nezobrazuje se mi obrázek u tohoto článku a u dalších mi nefungují odkazy.

Moc zdravím, Hanka

Anonymní řekl(a)...

Ahoj Baruš, taky nevidím obrázek. Jinak super, že zase píšeš, Tvůj vtipný sloh výrazně chyběl :)). Petra Dizzová

vrba řekl(a)...

Milá Hanko a milá slečno Dizzová ;-),
musím říci, že mě oba vaše komentáře nadmíru potěšily. Nikdo asi nepíše blog z donucení, ale proto, že ho to baví a chce nějaké informace nebo postřehy sdílet s druhými. I mě to především baví, ale občas přeci jen hloubám nad tím, jestli moje příspěvky vůbec někdo zajímají. A teď vidím, že ano! A tak milé dámy, i kdyby to mělo být pouze pro vás, budu s velkou radostí psát dál.

vrba řekl(a)...

Hanko, chybu jsem už napravila a doufám, že už obrázek vidíš. Odkazy jsem namátkou proklikala a zobrazily se mi všechny. Fakt nevím, kde hledat chybu. Zkusila jsi jiný prohlížeč?
Pokud bude nějaký kurzík, určitě to světu oznámím tady, na svém blogu. A ty neúspěchy s tmavě červenou určitě prolomíme! Je povzbuzující vědět, že v tom nejsem sama :-).

Anonymní řekl(a)...

Pláču, pořád obrázek nevidím ;-o
Zkoušela jsem Explorer, Mozillu i Google Chrome a nic.

Anonymní řekl(a)...

Ahoj Báro,
také obrázek nevidím a přimlouvala bych se také za nějaký kurzík. handula

vrba řekl(a)...

Tak ale teď už je opravdu všechno opraveno!!! I odkazy u příspěvku taška.
Problémy klidně hlašte.

Kurzík by klidně mohl být u nás v mechově (bus jede od metra Letňany). Prostory mám. Kdyby se vás pár domluvilo, moc ráda vás uvidím :-).

Anonymní řekl(a)...

Ahoj, Baruško, no paráda!! A mě teda nadchla ta tašénka.
Zuzka Ještěrkovic

Anonymní řekl(a)...

Jupí, už to vidím!
Na kurzík (nebo možná spíš otevřenou dílnu) se pojďme domluvit. Ale viděla bych to až po Novém roce, co vy na to, holky? Ahoj, Hanka.

vrba řekl(a)...

Jsem pro! Až se probereme z vánočního, silvestrovského a novoročního shonu a pak trochu vydechneme, můžeme se sejít.
Co byste říkaly na sobotěnku 17 nebo 24 ledna?

Anonymní řekl(a)...

Já bych hlasovala raději pro 17.1., jestli už budeme vzpamatované :-)

vrba řekl(a)...

O.K.:-).

Anonymní řekl(a)...

Já nastoupila v nové práci a z toho se jen tak nevzpamatuju :o)))... jinak ten smajlík se ouplně válí smíchy po zemi jo? Ne teď vážně, jsem taky za setkání, 17.1. zatím nic nemám.
Peťa

Anonymní řekl(a)...

a já jedu do lázní! to mi Baru, uděláš, že bude kurzík beze mne?
Iva Alfovic

Anonymní řekl(a)...

Slečno Dizzová, můžeš spát u mě :-)
To se nám to tu pěkně rozjíždí, co? :-)

vrba řekl(a)...

Alfovic, vždyť oni už dávno všechno uměj :-)

Hanka řekl(a)...

Vrbičko, říkaly jsme tady něco o společném tvoření tuhle sobotu. Moc mě to mrzí, ale nebudu moct, mám neschopenku. Tak někdy příště?